Muz kabuğu üzerine!



Her gün ama her gün, olur olmaz her yerde muz kabuğu görüyorum. Hem de aynen çizgi filmlerdeki gibi özenle yerleştirilmiş gibi durarak kurbanlarını bekliyorlar. Gözlerimi yerden ayıramaz oldum. Sürekli kabuk topluyorum. Konjonktür gereği mi bilemiyorum ama herkes birbirinin ayağını kaydırmaya pek meraklı. Buradan sesleniyorum, lütfen yere muz kabuğu atmayın efendim, Allah rızası için! 
Geçenlerde pazarda gezinirken, pazarın tekstil katında yerde yine bir muz kabuğu gördüm. Bu sefer bir hanımefendi onu yerden alıyordu. Yanındaki arkadaşı ise "Bıraksana ne alıyorsun, sen mi attın sanki" şeklinde çıkışıyordu. Delirdim (içimden). Anlamak mümkün değil. Eliyle bir sıkıntıyı giderme imkanı olan insanların düşünce şekline bakar mısınız? Kendi yapmadığı gibi Maun suresinde son ayette bahsedildiği gibi bir de engel oluyor. Neyse ki hanımefendi, bu parazit tavsiyeye uymayarak yerden aldı kabuğu.
Yine geçen aylarda kaldırımda yerde muz kabuğu gördüm. O kaldırım, çöpçülerin devamlı temizlediği bir yerdi. Bir şeyi merak ettim ve bu sefer kabuğu yerden alıp çöpe atmak yerine tabela direğinin dibine bıraktım. İnanır mısınız aylar boyunca orada kaldı. Her gün önünden geçtiğim için günbegün çürümesini izledim.
Ama artık kızmıyorum. Her gün karşılaşınca ilk andaki tepkileri vermiyor, al-ı-ş-ı-yorsunuz.
Neden böyleyiz? Hadi kendimizi umursamıyoruz... Ama kendisini umursamayan, kendisine saygısı olmayan bir kişinin etrafındakilerini umursamasını, onlara saygı duymasını beklemek de anlamsız. İnsanın kendine sözü geçmezken, başkalarına şunu yapın, bunu yapın demesi de öyle...

Yorumlar

  1. Maalesef insanoğlunu diğer hayvanlardan ayıran özellikleri herkes eşit derecede kullanamıyor. :(

    YanıtlaSil
  2. Yerdeki bir engeli kaldirmak. insanlığın ayağının altina konmus binlerce engel. Zihinlerine konmus binlerce engel. Bu engeli kaldıracak bir. Ol ise hz.musanın koynundan cikardigi beyaz el kadar temiz. Firavn engelini ortadan kaldırdı. Hz. Muhammed ise iman tarif ederken en üst noktası kelimei tevhid, en altı ise yoldaki engeli kaldırmaktır. Buyurdu. Yolumuzdaki engelleri kaldırmaya devam edelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle yapmaya devam edeceğiz inşaallah. Ufak bir sitem bizimkisi. Belki kibrimizden, belki cahilliğimizden...

      Sil

Yorum Gönder

Rastgele

Değerlendirenler

Kim terörist?

Kim terörist?

Misafirler